در نشست مدیران سازمان فرهنگی شهرداری و اداره‌کل ارشاد بوشهر مطرح شد؛ خیز بوشهر برای کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران»

در نشست مدیران سازمان فرهنگی شهرداری و اداره‌کل ارشاد بوشهر مطرح شد؛ خیز بوشهر برای کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران»
نشست رئیس و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر با مدیرکل و معاونان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار شد. در این نشست که با محوریت انجام فعالیت‌های فرهنگی جهت توسعه کتاب و کتابخوانی در بوشهر و تلاش برای بازگرداندن جایگاه بوشهر در حوزه کتاب در کشور برگزار شد، موضوعات همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در این نشست با تاکید بر لزوم ترویج کتابخوانی در بوشهر و فرهنگ‌سازی جهت افزایش ساعات مطالعه شهروندان بوشهری تاکید کرد: بوشهر این پتانسیل را دارد که به‌عنوان پایتخت دائمی کتاب کشور معرفی شود. در این راستا فعالیت‌های صورت‌گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین وجود مشاهیر بزرگ ادبی در این استان بر این موضوع صحه می‌گذارد.
احمد بارگاهی با بیان اینکه با دستور شهردار به‌زودی کافه کتاب بوشهر در ساحل این بندر (کشتی نگین) راه‌اندازی خواهد شد، یادآور شد: شهردار بندر بوشهر تاکید ویژه‌ای بر فعالیت‌های فرهنگی داشته و امیدواریم با فعالیت‌های متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی، بوشهر بتواند عنوان دبیرخانه دائمی پایتخت کتاب ایران را به‌دست بیاورد.
بارگاهی ساماندهی گذر فرهنگ و هنر، نصب المان‌های فرهنگی در سطح شهر، پویش‌های منطقه‌ای، برگزاری جشنواره‌های ملی نظیر جشنواره ملی عکس و... را از دیگر موضوعات فرهنگی مورد بحث در این نشست عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توسعه فعالیت‌های فرهنگی خصوصا در حوزه کتابخوانی، با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، این بندر کهن را به‌عنوان پایتخت کتاب دنیا نیز معرفی کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد که همشهریان، هنرمندان و هنردوستان بوشهری می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در حوزه‌های هنری و فرهنگی به‌منظور اعتلای نام و فرهنگ بوشهر به سازمان فرهنگی شهرداری تحویل نمایند.
۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۰۲
تعداد بازدید : ۱,۰۳۰
کد خبر : ۲,۱۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس ستاد مرکزی :

بوشهر- خ چهارباندی -سازمان مدیریت پسماند
شهرداری بوشهر

تلفن : 33321467

فکس : 333321467

رایانامه : info@buwmo.ir

نقشه