شهردار بندر بوشهر: تنها با مدیریت صحیح و اولویت بندی امور می توان برنامه ها را پیش برد

شهردار بندر بوشهر: تنها با مدیریت صحیح و اولویت بندی امور می توان برنامه ها را پیش برد
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که طی بازدید از پروژه های عمرانی بود، عنوان نمود: تنها با مدیریت صحیح و اولویت بندی امور می توان برنامه ها را پیش برد.

به گزارش واحد خبر و رسانه  مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که طی بازدید از پروژه های عمرانی بود، عنوان نمود: تنها با مدیریت صحیح و اولویت بندی امور می توان برنامه ها را پیش برد.

در این نشست که به منظور تشریح عملکرد یکساله شهردار بندر بوشهر و با حضور جمعی از معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، موارد ذیل مطرح شد: 
🔸 شفاف سازی از اولویت برنامه های مدیریت شهری است: خوشبختانه سامانه کشوری ستاد جهت انجام امور مرتبط فعال می باشد و کلیه اطلاعات مربوط به تمامی پیمان ها و خریدها  در این سامانه گذاشته شده و به روز رسانی می شود چرا که معتقدم با داشتن عملکردی شفاف و قابل رویت دیگر هیچ گروهی قادر به ایجاد فضای منفی نخواهد شد. 
🔸از طرح های سرمایه گذاری استقبال می کنیم : تلاش داریم تا بخش سرمایه گذاری فعال تر شود و از سرمایه گذاران بخش خصوصی با آغوش باز استقبال می کنیم. 
🔸راهی جز همکاری با شرکت آب و فاضلاب نداشتیم: عموم شهروندان بوشهری از وضعیت بحرانی آب در این شهر مطلع هستند و با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی وهدررفت این سرمایه و نیاز به بازسازی شبکه آبرسانی راهی جز همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهر نداشتیم که عموم شهروندان ذینفع بودند اگرچه متاسفانه و به دلیل ترمیم نامناسب و لکه گیری آسفالت و ترمیم مجدد آن هزینه هایی نیز بر دوش شهرداری بندر بوشهر گذاشته شد.
🔸مردم تاسیسات و تجهیزات و مبلمان شهری شهر را متعلق به خود بدانند:  متاسفانه شاهدیم که بخشی از خدماتی که در بخشهای مختلف به شهروندان داده می شود توسط عده ای محدود و ناشناس تخریب شده و یا تجهیزاتی به سرقت می رود و مشکلاتی را برای ما به وجود می آورد که هزینه نیز بر دوش مدیریت شهری می گذارد و در همین جا از شهروندانی که در این خصوص همراه و همیار شهرداری هستند قدردانی می کنم.
🔸به محلات جنوبی و کمتر برخوردار نگاهی ویژه شده است: بخش عمده ای از پروژه ها و اعتبارات و فعالیت های عمرانی ما در محلات جنوبی و کمتر برخوردار انجام شده است چرا که معتقدیم امکانات و خدمات و به طور کلی توسعه زیرساختها می بایست به صورت متوازن در تمامی سطح شهر انجام بپذیرد تا عدالت هم رعایت شده باشد.
🔸در صورت پیدا شدن اسپانسری مطمئن آماده واگذاری تیم شاهین شهرداری هستیم: با توجه به شور و نشاط اجتماعی که در عموم شهروندان به ویژه جوانان و هواداران این تیم ریشه دار بوجود آمده بود و از طرفی پیدا نشدن اسپانسر، با رایزنی هایی که در تهران انجام دادیم توانستیم مجوز تیمداری را تا پایان این فصل بگیریم ولی خوب اتفاقاتی رقم خورد و تا همین الان نیز این تیم از لحاظ پرداخت، درصدی از قراردادهایشان با مشکل و یا شکایتی مواجه نشده ولی متاسفانه هنوز اسپانسری که دارای شرایطی قابل قبول و پذیرفتنی برای هیات مدیره باشد جلو نیامده و آنهایی نیز که آمدند متاسفانه درخواست هایی غیر معقول داشتند و یا حاضر به سپردن ضمانت بانکی نبودند.
🔸کمک های استانی بسیار محدود و کم شده است: متاسفانه امسال کمک های استانی بسیار کم و تخصیص ها نیز به حداقل رسیده است و حتی یک ریال هم از بابت حق آلایندگی دریافت نکرده ایم.
🔸 با بودجه محدودی که داریم همه امور را باید سر و سامان دهیم از جمله خدمات شهری : با توجه به شرایط اقلیمی و شرجی و رطوبت بالایی که در شهر بوشهر وجود دارد، برخی از تجهیزات و وسائل از جمله آلاچیق های خیابان خلیج فارس (نوارساحلی شهر بوشهر)  نیاز به بازسازی و شاسی کشی و رنگ آمیزی دارد که هزینه هایی را بابت نعمیر و نگهداری بر دوش مدیریت شهری می گذارد.
🔸 بسیاری از هزینه های اجرایی را کاهش داده ایم: بسیاری از کارهای اجرایی را با اتکاء به نیروهای خدوم و پرتلاش خود شهرداری از جمله اداره تاسیسات و برق معاونت اجرایی و خدمات شهری و همچنین اداره فنی و امانی معاونت عمرانی شهرداری بوشهر انجام می دهیم تا هزینه ها کاهش و صرف امور دیگر شود.
🔸 طراحی و ساخت تندیس ها و المان ها و نامگذاری کوچه ها و خیابان ها باید معرف هویت شهر و بندر زیبای بوشهر باشد: تلاش شده تا در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ شهر بوشهر ؛ المان های متناسب با هر محل طراحی و ساخته شود که در حال حاضر تعدادی از این المان ها در سطح شهر نصب شده و المان مرد سنگ درار نیز به زودی ساخته و در خیابان سنگی (خیابان امام بوشهر) نصب خواهد شد و جهت طراحی و ساخت تندیس یا سردیسی از زنان بومی نیز فراخوان داده ایم. 
🔸 خیابان سنگی بوشهر نیازمند مبلمان شهری جدید است: تا کنون بیشترین توجه به نوار ساحلی شهر بوشهر بوده به نوعی که هیچگونه اقدامی در جهت مبلمان شهری خیابان سنگی نشده که به زودی شاهد اقداماتی موثر در زیباسازی و سیما و منظر شهری این خیابان خواهیم بود. از طرفی با تعامل ایجاد شده بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق استان، عملیات تعویض پایه های روشنایی نیز در این خیابان انجام خواهد شد. 
🔸 بیرون آوردن درختان در خیابان فرهنگ(کوی باغ زهرا) خواسته شهروندان بوده است: با توجه به درخواست های مردمی و اهالی ساکن در آن محل و بازدید کارشناسان و با توجه به اینکه متاسفانه این گونه گیاهی آسیب های زیادی به زیرساخت های شهری و همچنین املاک شهروندان وارد کرده بود، درختان این خیابان بیرون آورده شد و به جای آن گونه های مفید که آسیبی هم به تاسیسات شهری وارد نکند، کاشته و پیاده رو این مسیر نیز بازسازی شد.
🔸 دستفروشان به زودی ساماندهی می شوند: طی جلسات خوب و موثری که با اداره اصناف بوشهر داشته ایم انشالله با پیگیری لازم توسط معاونت اجرایی و خدمات شهری و به زودی دستفروشان در مکانی مناسب ساماندهی خواهند شد. 
🔸 دیوارکشی در پارک لیان مربوط به شهرداری نیست: علیرغم مباحثی که در فضای مجازی مطرح می شود باید عرض کنم که زمین های پارک لیان در اختیار مسکن و شهرسازی است و شهرداری هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد و دیوارکشی موجود نیز ارتباطی به شهرداری ندارد. 
🔸 شورای ترافیک استان بعد از شش ماه مجوز داد: گذر فرهنگ و هنر از جمله برنامه هایی است که مدیریت شهری به دنبال اجرای آن می باشد تا هنرمندان عزیز بتوانند به ارائه محصولات یا خدمات خود بپردازند که به تازه گی و بعد از شش ماه مجوز آن را از شورای ترافیک استان اخذ کردیم و انشالله به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد.
🔸 برخی از طرح ها قبل از ورود من به شهرداری متوقف شده بود: طرح هایی مثل فانوس دریایی و چرخ و فلک قبل از اینکه به شهرداری مرکز استان وارد شده و سکان مدیریت آن را به دست بگیرم متوقف شده بود و تلاش داریم تا با در نظر گرفتن حقوق عامه شهروندان و جذب سرمایه گذار لازم شاهد فعال شدن این پروژه ها باشیم و البته ذکر این نکته نیز لازم است که توجه به حفظ جان شهروندان برای بنده از چرخیدن چرخ و فلک مهمتر است و همانگونه که استحضار دارید این چرخ و فلک در ارتفاع بالایی نصب شده و متاسفانه به نظر می رسد مطالعات لازم در خصوص مسائل ایمنی آن لحاظ نشده و تا زمانی که استاندارد و ایمنی آن توسط دستگاه های ذیصلاح تایید نشود، این پروژه به بهره برداری نمی رسد. 
🔸 توسعه گردشگری در دستور کار مدیریت شهری است: شهرداری بندر بوشهر از طرح های گردشگری دریایی به عنوان اشتغال پایداراستقبال می کند و اخیرا طی تعامل ایجاد شده با اداره کل بنادر و دریانوردی متقاضیان دریافت تسهیلات بدون سود جهت ارتقای نوع قایق های تفریحی از سنتی به مدرن در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی می توانند به سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بوشهر مراجعه نمایند. 
🔹سیدنورالدین امیری ضمن تشکر از اصحاب رسانه به عنوان حامیان انصاف و شفافیت، به دلیل یادآوری نقاط ضعف و قوت تشکر کرد و افزود: انتظار می رود که همچون گذشته و البته بیش از پیش، با تعامل دوسویه در راستای توسعه و آبادانی بوشهر عزیزمان یار و یاور همدیگر باشیم.

🔹گفتنی است پس از اتمام این نشست؛ پارک طبیعت و ترافیک شهرداری مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و همچنین از میدان در حال احداث روبروی پارک شغاب، پارک لیان، پارک حاشیه ای ورودی شهر(میدان غدیر)، محل نصب المان شهدای خلیج فارس در ورودی شهر بازدید به عمل آمد.

نشست خبری

نشست خبری


نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری



نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری
نشست خبری

۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۷۱۶
کد خبر : ۱,۶۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس ستاد مرکزی :

بوشهر- خ چهارباندی -سازمان مدیریت پسماند
شهرداری بوشهر

تلفن : 33321467

فکس : 333321467

رایانامه : info@buwmo.ir

نقشه