گفتگو با مدیر و مسئول کارگاه اداره تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر

گفتگو با مدیر و مسئول کارگاه اداره تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر
 
اداره تاسیسات و برق شهرداری از واحدهای زیر مجموعه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر است که عمده فعالیت آن ساخت پل های بتنی و فلزی و ساخت دریچه (منهول)، نصب نیمکت و ست ورزشی، نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی ، نصب تابلو کوچه ها و خیابانها، رنگ آمیزی برخی وسایل و تجهیزات، نورپردازی میادین، نصب بلارد، کنترل و سرویس آبنماهای سطح شهر، ایجاد کانال دفع آبهای سطحی  و همچنین امور مربوط به روشنایی پارکها و میادین و معابر عمومی سطح شهر می باشد که در حال حاضر با پانزده نفر نیروی انسانی مشغول خدمات رسانی به شهروندان در مناطق دوگانه شهرداری می باشد . واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ، در گفتگو با احسان زمانی مدیر و مختار زرهون مسئول کارگاه تاسیسات شرح وظایف و نقطه نظرات و دیدگاه های آنان را در مورد خدمت رسانی به شهروندان جویا شده است:
مدیر تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر می گوید: 
اداره برق و تاسیسات شهرداری دارای دو کارگاه می باشد یکی در منطقه یک وخیابان توحید و دیگری که مختص امور مربوط به برق می شود در منطقه دوخیابان شهید ماهینی قرار دارد که مجموعا با تعداد شانزده نفر نیروی انسانی و تعدادی خودرو و ماشین آلات به صورت 24 ساعته و شبانه روز در تمامی ایام سال مشغول انجام وظیفه و خدمت رسانی به شهروندان محترم می باشد. خدمات ارائه شده توسط این اداره بسیار متنوع و گوناگون است که از آن جمله می توان به ساخت پل های بتنی و فلزی و ساخت دریچه (منهول)، نصب نیمکت و ست های ورزشی،  نصب تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، نصب تابلو کوچه ها و خیابانها (مبلمان شهری)، رنگ آمیزی برخی وسایل و تجهیزات، نورپردازی میادین، نصب بلارد، کنترل و سرویس آبنماهای سطح شهر، ایجاد کانال دفع آبهای سطحی، جمع آوری آهن آلات مزاحم و هر گونه شیئی که به نوعی برای شهروندان ایجاد خطر می کند، پر کردن چاله های موجود در کوچه و معابر سطح شهر و همچنین امور مربوط به روشنایی پارکها و میادین و معابر عمومی سطح شهر اشاره نمود. 
احسان زمانی در خصوص نصب تابلو کوچه ها و خیابانهای سطح شهرگفت: 
به نظرم کار قشنگی است که با تاکید شهردار محترم جناب دکتر امیری و با پیگیری جناب عالی پور معاون محترم اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر تحقق یافته و طی آن تعداد 200 تابلو(شامل: 60 تابلو دیواری و 140 تابلو پایه دار) توسط شهرداری بندر بوشهر خریداری شده و در حال حاضر بدون هیچ هزینه اجرایی و توسط نیروهای اداره تاسیسات و برق در حال نصب آن هستیم و همانگونه که استحضار دارید برخی از کوچه ها فاقد نام و تابلو بودند که پس از مطرح شدن در کمیسیون نامگذاری و تصویب نام و همچنین برخی نیز به دلیل فرسودگی تابلو قبلی، اداره تاسیسات در حال نصب تابلو کوچه ها و خیابانهای سطح شهر زیبایمان می باشد.
زمانی در خصوص عملکرد اداره تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر نیز گفت:
با مدیریت صحیح و برنامه ریزی لازم و البته اولویت بندی کارها سعی کرده ایم تا خللی در روند کاریمان ایجاد نشود و از آنجایی که نیروهای اداره تاسیسات و برق شهرداری به صورت شبانه روز در خدمت شهر و شهروندان عزیز می باشند فکر که نه، بلکه مطمئن هستم که رضایت عمومی خوبی از اقدامات و فعالیتهای نیروهای خدوم این اداره در بین همشهریان وجود دارد و از طرفی تلاش همکارانم نیزدرمعرض دید و قضاوت شهروندان قرار دارد و پرسنل زحمتکش این اداره همچون سایر همکارانم در خانواده بزرگ شهرداری بندر بوشهرکه با احساس مسئولیت، تمام توان خود را در راستای خدمت رسانی به کار می گیرند تا شهروندان از فضا و سیمای شهری لذت ببرند. 
مختار زرهون مسئول کارگاه تاسیسات شهرداری بندر بوشهر که از سال 1382 تاکنون در همین مسئولیت مشغول خدمت بوده است، گفت: کار در اداره تاسیسات به شیوه های گوناگونی انجام می شود. اصل کار بر اساس برنامه های اعلام شده توسط معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری است اما ارباب رجوع نیزبه صورت حضوری مراجعه می کند و یا درخواست های شهروندان که از طریق سامانه 137 شهرداری مطرح شده که پس از بازدید از محل و کارشناسی لازم و هماهنگی با مسئولین مرتبط، کار انجام می شود. حتی تماس هایی هم از نیروی انتظامی و پلیس 110 داریم که نهایتا پس از بررسی و هماهنگی لازم این درخواست ها نیز پیگیری می شود. 
همانطور که قبلا هم گفتم کار در اداره تاسیسات و برق شهرداری به صورت شبانه روزی است و به قولی به صورت آچار فرانسه و با تمام توان در حال خدمت رسانی هستیم  و انشالله که اول خدا و بعد هم همشهریان از ما راضی بوده باشند ولی به طور کلی جدای از مناسبهای خاص حالا چه درعزاداریها و چه در اعیاد ، یکی در فصول بارندگی و یکی هم در ایام پایانی سال کارها فشرده و سنگین تر می شود.
همچنین  در ایام بارندگی به دلیل آبگرفتگی احتمالی کوچه ها و معابر سطح شهر که در این صورت باید نسبت به رفع گرفتگی و بازکردن درب منهولها و دریچه ها اقدام کنیم و در ایام پایانی و ابتدایی سال نیز به دلیل راه اندازی و ساماندهی کل شهر در راستای ارائه خدمات متفاوت و بهینه و مطلوب تربه عموم شهروندان و به ویژه مسافران و گردشگران نوروزی کارها بیشتر می شود . خدماتی از قبیل ترمیم و بهبود روشنایی تمامی میادین و معابر و پارکهای سطح شهر، تجهیز کمپ های اسکان مسافران نوروزی و نصب و راه اندازی سرویس های بهداشتی و حمام سیار و ... که تا پایان 13 فروردین هر سال ادامه دارد. 
مختار زرهون در ادامه در مورد عملکرد حوزه کاری خود گفت : اداره تاسیسات و برق معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر نیز با هشت نفر نیرو و به صورت شبانه روزی در حال انجام خدمت رسانی در امور مربوط به برق و روشنایی پارکها و میادین و معابرسطح شهر می باشد که در اینجا نیز آقای جعفر مؤذن به عنوان مسئول کارگاه مشغول خدمت می باشد و باید خدمت همشهریان و شهروندان محترم این مطلب را عرض کنم که خوشبختانه به تازگی با پیگیری های شهردار محترم و همچنین حمایت های شورای اسلامی شهر و تعامل ایجاد شده با شرکت توزیع نیروی برق استان انشالله به زودی شاهد تعویض پایه های روشنایی خیابان امام (ره) و همچنین خیابان ساحلی شهر بوشهر خواهیم بود.
احسان زمانی در پایان ضمن تقدیر از زحمات تک تک نیروهای خدوم اداره تاسیسات و برق شهرداری و همچنین تشکر از حمایتهای سیدنورالدین امیری شهردار محترم بندر بوشهر ، گفت: درخواست دارم تا در صورت امکان و به جهت بهبود و افزایش خدمت رسانی به شهر و عموم شهروندان عزیزو با توجه به اینکه اداره تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر تعداد زیادی از نیروهای خود را به دلیل بازنشستگی از دست داده و متاسفانه نیرویی هم جایگزین آن نشده و شایسته است با توجه به حجم کار و گستردگی خدمات ، نسبت به جایگزینی این افراد اقدامی صورت پذیرد . توجه ویژه و خاص به موضوع کمبود و فرسودگی ماشین آلات و از آن مهمتربحث مربوط به سختی شغل و بیمه عمر کارکنان اداره تاسیسات و برق می باشد. 
همچنین از عموم شهروندان تقاضا دارم تا با توجه به شرجی و رطوبتی که در شهر ما وجود دارد و به ویژه در مواقع بارندگی ، به جهت مسائل ایمنی و حفظ جان خود از نزدیک شدن و هر گونه تماس با پایه های روشنایی به خصوص در نوار ساحلی شهر بوشهر خودداری نمایند تا خدای نخواسته شاهد بروز حوادثی تلخ و ناگوار نباشیم. 
مختار زرهون نیز ضمن تشکر از دکتر امیری و مهندس عالی پور و شورای محترم اسلامی شهر بوشهر ؛ از یکایک شهروندان به دلیل همراهی و صبر و حوصله ای که در طی انجام امور عمرانی با نیروهای زحمتکش شهرداری دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و همچنین از آنها می خواهم که در حفظ و نگهداری وسایل و امکانات و تجهیزاتی که شهرداری در سطح شهر و برای استفاده آنها گذاشته همواره و بیش از پیش کوشا باشند چرا که تمامی این اموال متعلق به خود آنها می باشد . انشالله که خداوند متعال همچنان توفیق خدمت رسانی را به ما عنایت فرمایند، انشالله.


تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر
تاسیسات و برق شهرداری بندر بوشهر
۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۲,۴۹۳
کد خبر : ۱,۶۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس ستاد مرکزی :

بوشهر- خ چهارباندی -سازمان مدیریت پسماند
شهرداری بوشهر

تلفن : 33321467

فکس : 333321467

رایانامه : info@buwmo.ir

نقشه