معاون سازمان مدیریت پسماند: پاکبانان شایسته احترامند، هوای آنها را بیشتر داشته باشیم.

معاون سازمان مدیریت پسماند: پاکبانان شایسته احترامند، هوای آنها را بیشتر داشته باشیم.

 

فرشید کارمزد از جمله چهره هایی است که سال ها در بخش خدمات شهری و مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر به صورت شبانه روز در کنار پاکبانان عزیز و زحمتکش این شهر حضور داشته و قدم به قدم با آنها بوده که بر این اساس واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، گفتگویی را با ایشان انجام داده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم. 

لطفا خودتان را معرفی و از سابقه کارتان برایمان بگویید؟

ضمن عرض سلام و با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اینجانب فرشید کارمزد از سال 1379  به عنوان مسئول ناحیه سه شهرداری، مدیر خدمات شهری منطقه دو، معاون شهرداری منطقه دو، رئیس ناحیه سه سازمان مدیریت پسماند و در حال حاضر به عنوان نماینده کارگران سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر در اداره کار و رفاه اجتماعی استان  و معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به شهر و شهروندان محترم می باشم. 

سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر را بیشتر معرفی کنید و اینکه این سازمان چه خدماتی را به شهر و شهروندان ارائه می کند؟

سازمان مدیریت پسماند از جمله سازمانهای تابعه شهرداری بندر بوشهر است که دارای بیست و سه نفر پرسنل اداری و اجرایی می باشد و بطور کلی خدمات این سازمان به صورت تمام وقت (سه شیفت) شامل نظارت بر تمامی امور مربوط به روفت و روب، نظافت، پاکیزگی و شستشوی خیابانها، کوچه ها و معابر عمومی، کنترل و نظارت کامل و مستمر بر عملکرد نیروهای اجرایی در سطح شهر، پیگیری نواقص شهری در امور مربوط به تنظیف، لایروبی کانالهای سطح شهر، جمع آوری خاک و نخاله و بازیافت ، پیگیری امور مربوط به ستاد بحران و همچنین پیگیری موارد سامانه 137 شهرداری بندر بوشهر می باشد. 

عملکرد سازمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

میزان و اثرگذاری فعالیت و عملکرد سازمان به صورت روزانه در معرض دید و قضاوت شهروندان قرار دارد و پرسنل زحمتکش این سازمان با احساس مسئولیت، تمام توان خود را برای پاکیزگی و نظافت شهر بکار می گیرند تا شهروندان از فضا و سیمای شهر خود لذت ببرند.
 
وضعیت تولید زباله در شهر بوشهر چگونه است؟

میانگین جهانی میزان تولید زباله در جهان حدود 450 گرم و در شهر های توسعه یافته 300 گرم است در حالی که در شهر ما متاسفانه روزانه حدود 900 گرم زباله در روز تولید می شود که تقریبا 2 تا 3 برابر استانداردهای مدرن، زباله تولید می کنیم که با تلاش همکاران پاکبان و به صورت کاملا مکانیزه جمع آوری و به سایت دفن سازمان مدیریت پسماند واقع در جاده نیروگاه اتمی انتقال داده می شود. 

سازمان مدیریت پسماند چه اقداماتی را در حوزه اجرایی انجام می دهد؟

این سازمان با پانزده نفر نیروی انسانی شامل نیروهای اجرایی و ناظر همچنین شصت دستگاه ماشین آلات مکانیزه جمع آوری زباله و تجهیزات تنظیف شامل خودروهای سبک و سنگین جهت جمع آوری زباله، خودرو لایروب و لجنکش برای تنظیف و شستشوی کانالهای سطح شهر و همچنین لودر و کامیون جهت جمع آوری خاک و نخاله می باشد و همچنین سیصدوپنجاه نفر نیروی پاکبان در قالب شرکتهای طرف قرارداد با این سازمان(شامل سه شرکت مربوط به تنظیف و بازیافت و سایت دفن) در حال خدمات رسانی به عموم شهروندان می باشد.

سازمان مدیریت پسماند تاکنون چه اقداماتی پیرامون کارهای فرهنگی و آموزش شهروندی انجام داده است؟

در بحث تفکیک زباله از مبدا تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته که شهروندان می توانند زباله های تفکیک شده خود را به کانکس های بازیافت سازمان مدیریت پسماند مستقر در سطح شهر  تحویل داده و اقلامی از جمله مواد شوینده، گلدان و کیسه زباله را در قبال آن دریافت نمایند که تاکنون استقبال خوبی هم از این طرح توسط شهروندان صورت گرفته است. در بحث آموزش نیز با توجه به اثرگذاری این مهم ، اقدامات خوب و موثری در زمینه آموزش در مدارس و مهدکودک های سطح شهر  و آموزش در  ادارات و اصناف مختلف توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر ارائه می شود.
 همچنین با توجه به اهمیت موضوع عدم استفاده از پلاستیک و اثرات مخرب و جبران ناپذیر زیست محیطی استفاده از آن، بسته های آموزشی و فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ  استفاده از کارتن پلاست، کیسه های پارچه ای و یا پاکت های کاغذی یا مقوایی بجای پلاستیک در بین شهروندان توزیع می شود.

و اما سخن پایانی تان را می شنویم:
همه ما در برابر محیط زیست ، آیندگان و شهرمان مسئولیم و به یاد داشته باشیم که رها کردن زباله، علاوه بر گام برداشتن در مسیر نابودی محیط زیست، منجر به ایجاد شرایط کاری سخت تر برای پاکبانان زحمتکش می شود.
از طرفی با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و پخش نذورات از سوی عزاداران، از شهروندان فهیم می خواهیم جهت رعایت حال پاکبانان و به منظور حفظ نظافت معابر عمومی همکاری لازم را به عمل آورند که قطعا با رعایت حال پاکبانان در این ایام ثواب بیشتری خواهند برد.

 


پسماند
پسماند
پسماند

۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۵۲
تعداد بازدید : ۲,۶۵۹
کد خبر : ۱,۴۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تمـاس با مـا

آدرس ستاد مرکزی :

بوشهر- خ چهارباندی -سازمان مدیریت پسماند
شهرداری بوشهر

تلفن : 33321467

فکس : 333321467

رایانامه : info@buwmo.ir

نقشه